TapUp goes Transatlantic!

Milena Grul (CMO), april 2018

Contact

Meer weten over TapUp?

  • Group Een gloednieuwe Shell TapUp in Seattle
  • Group De verwachtingen en doelen

In Nederland is het bijna de derde verjaardag van Shell TapUp. Drie jaar vol met ervaringen en ontwikkelingen waarin Merel Vis, onze Customer Experience Manager in Nederland, de afgelopen 2,5 jaar nauw betrokken was. En vandaag staat ze op Schiphol om een gloednieuwe Shell TapUp in Seattle te openen: “Het voelt als een tijdreis twee jaar terug in de tijd, maar dan met twee jaar ervaring die ik kan gebruiken bij het ‘from scratch’ creëren van een bedrijf,” zegt ze.

De eerste drie dagen verblijft Merel in Houston. Shell TapUp tankt hier sinds begin 2019 auto’s op de parkeerplaatsen van corporates af. “Ik ga via Houston omdat Seattle de standaarden van hen overneemt, en niet van Nederland. In Amerika heerst een andere werkcultuur en ik ga dat morgen in Houston alvast proeven.”

Merel vertelt dat haar belangrijkste key learnings zijn om standaarden en processen te blijven documenteren. “Hoe meer mensen aan het proces meewerken, hoe belangrijker het wordt om een fundament te bouwen. We hebben geleerd hoe belangrijk het is om je klant en haar processen door en door te kennen. Dat wordt in Seattle ook het startpunt: alles te weten te komen van de klant en daarop voortbouwen.”

Waar Merel ook naar uitkijkt, is om de Amerikaanse servicegerichtheid als benchmark te gebruiken: “Dat ligt helemaal in mijn straatje. Zij zijn echte go-getters en dat past heel erg bij de sfeer van TapUp.” Merel gaat op avontuurlijke missie en weet een vastberaden antwoord te geven op de vraag wanneer ze tevreden terugkomt: “Ik hoop een significante bijdrage te leveren aan een service die echt een verschil kan maken in de klantbeleving. Daarvoor moeten we de service zo opzetten dat onze klant dusdanig ontzorgd en tevreden dat ze met ons naar meer steden willen groeien. Last but not least zie ik dit als een mooie kans om Amerika en Nederland te verbinden met elkaar.”

Behalve dat Merel naar een ander land gaat, gaat ze ook met een klantsegment aan de slag: “In Nederland staan de voertuigen op een plek als ze afgetankt moeten worden, in Seattle gaan we een car-sharing service tanken en staan de voertuigen door de hele stad. Als een klant een auto wilt huren terwijl we staan te tanken, vindt de klant het vast niet erg om 5 minuutjes te wachten en weg te rijden met een volgetankte auto!” Ook worden in Seattle de auto’s niet alleen afgetankt, maar ook schoongemaakt.  Het wagenpark wordt dus volledig ontzorgd.

We wensen Merel heel veel succes en hopen op een succesvolle lancering van TapUp in Seattle!