Hoe de hotelschool mij voorbereidt op een carrière bij Shell TapUp

Merel Vis (CEM), juli 2018

contact

Ook een kop koffie?

  • Group 4 gouden tips: voor de ideale klantervaring

“Hoe komt een ​​afgestudeerde hotelscholier terecht in de brandstofleveringsactiviteiten?” Dat is een hele goede vraag. Ik moet toegeven dat ik, Merel Vis, er nooit echt bij stil heb gestaan. De twee hebben namelijk veel overeenkomsten.

Maar wat zijn deze overeenkomsten dan?

1. Klantgerichtheid

De essentie van hospitality management is om altijd de klant in gedachten te houden als onderneming. Dat is precies waar ik bij Shell TapUp naar streef: nadenken over nieuwe en innovatieve manieren om klantfricties op te lossen en hun dagen te verlichten. Ons motto is om een ​​ideale klantervaring te creëren. Elke dag denken we na over hoe we de inspanning van onze klanten kunnen verminderen en hoe we de bedrijven nog beter kunnen ondersteunen.

2. Begrijp je bedrijf

De hogere hotelschool biedt een gevarieerd theoretisch en praktisch vakkenpakket aan. Het idee hierachter is dat je mensen niet kunt managen in een positie of activiteit als je deze niet zelf een keer hebt uitgevoerd. Je zult je team nooit vragen om binnen acht minuten een kamer te reinigen, als je er zelf 20 minuten over doet. Met dat idee in gedachten heb ik elk mogelijke training gevolgd en de certificaten behaald om als Service Champion (chauffeur) op onze eigen wagen te mogen rijden. Niet alleen ben ik erg trots om de eerste vrouwelijke Service Champion bij Shell TapUp te zijn, maar ik heb ook het gevoel dat ik de verantwoordelijkheden en wensen van onze servicekampioenen veel beter kan begrijpen.

Ons motto: een ​​ideale klantervaring creëren Merel Vis, Customer Experience Manager

3. Gelukkige medewerkers = gelukkige klanten

Hospitality is een two-way street: je hebt aan de ene kant de klanten en aan de andere kant de eigen werknemers. Gelukkige werknemers betekent gelukkige klanten! Hoe beter je je eigen mensen inschakelt (of onderhoudt) om hun werk te doen, hoe meer zij die service mindset naar de klanten kunnen voortzetten. Daarom vertel ik onze developers vanuit mijn eigen ervaring: “Houd er bij het ontwerpen van de app rekening mee dat elke onnodige stap er een te veel is als iemand de app moet gebruiken in de regen of bij -5 graden.”

4. Tap niet alle biertjes zelf

Het begrijpen van het product, de dienst en de klantfricties is cruciaal voor het opbouwen van een succesvol bedrijf. De uitdaging is echter om niet te verstrikt te raken in de operatie. Je moet de juiste mensen vinden die dat kunnen doen, zodat je zelf kunt doorgaan met het opbouwen van het bedrijf. Tap niet alle biertjes zelf, maar vind een goede barman die de bar kan runnen.

We hebben nu een geweldig team van gecertificeerde Service Champions die onze klanten dagelijks bedienen. Maar ik moet toegeven dat ik soms mijn diensten op het voertuig mis..

Ik leer elke dag iets over het creëren van de ultieme klantervaring. Heb je meer tips, interessante artikelen of zelfs een inspirerende contactpersoon voor mij? Laat het me weten!

Meer weten?

Ik vertel je graag meer over wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen