Shell TapUp gebruikt cookies en daarmee vergelijkbare technieken om jou een optimale bezoekerservaring te bieden. Met deze cookies kunnen wij, en met Shell TapUp samenwerkende derde partijen, jouw internetgedrag binnen en mogelijk ook buiten deze website volgen. Hiermee kunnen wij advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Klik hier voor meer informatie

Veelgestelde vragen

1. Meest gestelde vragen

Je bestelt een volle tank in onze app. Kies een tijd en de locatie van je auto, en wij komen met onze Shell TapUp Auto naar je toe. Het TapUp Team vult je auto bij met Shell FuelSave Euro 95 of Shell FuelSave Diesel. Om dit te kunnen doen, vragen wij je om je brandstofklepje open te laten. Lees meer over de verschillende soorten brandstofklepjes en de veiligheid van je auto. Zodra we je auto hebben volgetankt, krijg je een melding in de app met daarin het totaalbedrag van de levering. Afrekenen doen we veilig achteraf via automatische incasso of creditcard.
De literprijs stellen we vast op basis van de gemiddelde prijs van diesel en benzine bij alle tankstations in het servicegebied. We nemen in de berekening ook tankstations mee die niet van Shell zijn.
Dat doe je via onze app. Hij is beschikbaar voor iOS en Android.

Bestel je voor de eerste keer?

Maak een account aan en vul het kenteken in. Aan de hand van je kenteken zien we welke brandstof je auto nodig heeft en kunnen we je auto vinden als we langskomen voor een volle tank. Geef vervolgens op de plattegrond aan waar wij je auto kunnen vinden. Kies je betaalmethode: automatische incasso of creditcard. Geef vervolgens aan op welke dag en tijdsvak je de bestelling wilt ontvangen. We kunnen van maandag tot en met vrijdag op dezelfde of de volgende dag langskomen, tussen 13.00 en 20.00 uur.

Heb je al eerder besteld bij Shell TapUp?

Dan gebruiken wij de locatie van de vorige levering opnieuw. Je kunt ook een andere locatie opgeven. Geef vervolgens aan op welke dag en periode je de bestelling wilt ontvangen. We kunnen van maandag tot en met vrijdag op dezelfde of de volgende dag langskomen, tussen 13.00 en 20.00 uur.
Wij leveren altijd een volle tank af. Hoeveel liter er in je auto gaat, is dus afhankelijk van de hoeveelheid die nog in de tank zat. Je vindt het getankte aantal liters op de bon in de app en op de e-mail die we na afloop versturen.

Het brandstofklepje van mijn auto gaat op slot met de centrale vergrendeling.

Zet het brandstofklepje eerst op een kier en sluit dan je auto af. Zo kunnen wij bij de vulopening en is je auto veilig.

Het brandstofklepje van mijn auto open ik van binnenuit met een hendel of knop.

Open het brandstofklepje eerst en sluit dan je auto af. Zo is je auto veilig en kunnen wij toch bij de vulopening.

Het brandstofklepje van mijn auto kan altijd open, maar om de tankdop los te krijgen gebruik ik de autosleutel.

Draai de tankdop los en probeer de sleutel te verwijderen. Lukt dat niet? Dan vragen wij je om ons bij de auto te ontmoeten en de tankdop dan voor ons te openen.

2. Hoe werkt Shell TapUp

Shell TapUp levert op dit moment alleen brandstof aan personenauto’s. Voertuigen behorend tot de categorie bromfietsen, motoren, en vrachtwagens zijn uitgesloten van levering. Shell TapUp zal bestellingen voor deze categorie opzeggen of weigeren. Je krijgt in dat geval een bericht via de Shell TapUp-app.
Dat is niet noodzakelijk, maar het mag natuurlijk wel. Door het brandstofklepje en de tankdop van je auto open te laten, kunnen we bij de vulopening. Lees meer over de verschillende soorten brandstofklepjes en de veiligheid van je auto.
Je betaalt een service fee van € 3,95 per bestelling.
We testen onze service op kleine schaal in Rotterdam. De wijken Nieuw-Terbregge, Overschie, Park Zestienhoven en Hillegersberg-Zuid zijn als eerste aan de beurt. We leveren ook aan de medewerkers van bedrijven in de Van Nelle Fabriek. Vanwege jouw veiligheid en die van het TapUp Team leveren we niet in afgesloten parkeergarages en aan drukke straten.
Je kunt nu bij Shell TapUp een volle tank Shell FuelSave Euro 95 of Shell FuelSave Diesel bestellen. We werken hard om in de toekomst meer producten en diensten te gaan leveren. Houd www.shelltapup.nl in de gaten voor nieuws.
We leveren onze diensten op maandag tot en met vrijdag tussen 13.00 en 20.00 uur.
Heb je een auto met centrale deurvergrendeling? Dan gaat je brandstofklepje zeer waarschijnlijk op slot als je de auto afsluit. Je kunt dit controleren door te proberen het brandstofklepje open te doen nadat je de deuren op slot hebt gedaan.

iOS

Je vindt onze app in de Apple App Store.
  1. Ga naar de App Store
  2. Vul de zoekterm ‘Shell TapUp’ in
  3. Klik op de app het Shell TapUp-icoon.
  4. Klik op download
  5. Je telefoon downloadt en installeert de app vanzelf

Android

Je vindt onze app in de Google Play Store.
  1. Ga naar de Google Play Store
  2. Vul de zoekterm ‘Shell TapUp’ in
  3. Klik op de app het Shell TapUp-icoon.
  4. Klik op download
  5. Je telefoon downloadt en installeert de app vanzelf
Dat kan, maar op dit moment nog niet binnen één account. Als je meerdere auto’s wilt registreren, moet je voor elke auto een apart account aanmaken. Daarvoor heb je alleen een ander emailadres nodig, overige gegevens mogen overlappen. We laten het weten zodra het mogelijk is om meerdere auto’s aan een account toe te voegen.
Ons TapUp Team vult je tank op locatie. Iedere medewerker is speciaal getraind voor Shell TapUp en voldoet aan alle veiligheidseisen zodat we een veilige levering kunnen garanderen.

3. Mijn bestelling

We houden je via de app op de hoogte van de voortgang van je bestelling.
Je krijgt direct na de levering in de app en via e-mail een overzicht met de details van je bestelling. Daarop staat onder andere het aantal liters dat we geleverd hebben.
Je annuleert een bestelling in de app. Dit kan tot op het moment dat we gearriveerd zijn. We rekenen geen service fee als je de bestelling annuleert voordat we met de tankbeurt begonnen zijn.

4. Betaling

Je kunt betalen via automatische incasso of met je creditcard. Vanwege de veiligheid rekenen we niet op straat af met pin of met contant geld. In de app kan je veilig je betaalgegevens toevoegen. Om met creditcard te betalen hebben we de volgende gegevens nodig. Je creditcardnummer, naam en CVC code. Om te betalen via automatische incasso hebben we je bankrekeningnummer nodig (IBAN) en je naam. Je kan ons in de app machtigen voor de automatische incasso. Ter verificatie van je rekeningnummer in de Shell TapUp-app, vragen we je 1 eurocent te betalen via iDeal. Het is mogelijk om je voorkeur voor betaalmethode aan te passen.
Nee, op dit moment geven we helaas nog geen AirMiles bij onze service.
Nee, dat kan op dit moment nog niet. Je kunt bij ons betalen via automatische incasso of met je creditcard.

5. Contact

Je kunt ons bellen of een bericht sturen via WhatsApp of e-mail. Dit zijn onze gegevens:
Telefoon: +31 6 174 603 68
Whatsapp: +31 6 174 603 68
E-mail: shelltapup@shell.com
Je kunt ons van maandag tot en met vrijdag bereiken. Tussen 11.00 en 20.30 uur nemen we de telefoon op en beantwoorden je berichten direct. Buiten die tijden proberen we zo snel mogelijk te antwoorden. Lukt dat niet dezelfde dag? Dan hoor je de volgende dag van ons.

6. Overige

TapUp is een start-up van Shell: dus een bedrijf in een bedrijf. We werken met een jong team hard aan een revolutie in het tanken door het opbouwen van een flexibele brandstofinfrastructuur. We starten klein, maar denken groot. Met een pilot in 4 Rotterdamse wijken testen we onze service. Ben je benieuwd wanneer wij ook bij jou in de buurt leveren? Houd de website in de gaten of neem contact met ons op.
Natuurlijk! Download de app om alvast rond te kijken. Stuur een e-mail met je locatie naar shelltapup@shell.com of neem contact op met onze klantenservice. Dan krijg je een bericht als we gaan leveren bij jou in de buurt.
Onze Shell TapUp Auto’s en het TapUp Team voldoen aan alle veiligheidseisen. Daardoor kunnen we je garanderen dat we de brandstof veilig leveren.