Terug van weggeweest

Merel Vis (CEM), augustus 2019

Shell TapUp @ Seattle

Shell TapUp @ Seattle

Contact Merel

  • Group Twee teams in beweging
  • Group Nieuw land, nieuwe rol
  • Group Learnings de grens over

De afgelopen drie maanden heeft Customer Experience Manager Merel Vis in Seattle gewoond en gewerkt. Vandaag is ze precies een maand weer terug in Nederland: “Seattle was een onvergetelijke ervaring waar ik ontzettend veel geleerd heb, nieuwe vrienden heb gemaakt en een stukje uitbreiding van dichtbij heb mogen beleven. Vlak voordat ik vertrok, is het team in Amerika uitgebreid; ik vond het interessant om hen nog net ontmoet te hebben en mijn learnings met hen te kunnen delen.”

Verbazing

Maar de tijd heeft ook zeker niet stil gestaan bij Shell TapUp in Nederland. “In grote lijnen ben ik wel op de hoogte gehouden over nieuwe locaties en contracten, maar ik had niet verwacht dat er negen nieuwe collega’s en vijf nieuwe auto’s bij zouden komen en een landelijke uitrol op deze schaal plaats zou vinden,” vertelt Merel verbaasd. Hoewel ze Seattle mist, is Merel blij om weer een groot team om haar heen te hebben om mee te sparren. Daarbij vindt ze het fijn om op dagelijkse basis weer dichterbij de operatie betrokken te zijn.

Van hot naar her

“Omdat ik mijn werkzaamheden in Nederland heb overgedragen tijdens mijn verblijf in Seattle, kan ik mijn rol nu opnieuw indelen en eigenlijk met een schone lei beginnen. Hierdoor kan ik een stapje terug doen en opnieuw naar het totaalplaatje kijken.” Inmiddels heeft Merel haar werkzaamheden in Nederland op een rijtje gezet. Ze gaat de learnings van het launchen van een nieuwe markt verder uitwerken en uitzoeken hoe Shell TapUp Nederland de klanttevredenheid kan vergroten en schaalbaarder kan maken. Het einde van een Amerikaans avontuur en het begin van een nieuw Nederlands avontuur.